Считано от вчера, 05 март 2013 г., с решението на ДКЕВР е въведена нова, по-ниска цена на електроенергията за битови клиенти. Дотук  добре. В изпълнение на това решение, енергоразпределителните дружества предоставиха възможността всеки битов потребител да предаде своя самоотчет, като по този начин спести от времето, в което дружеството ще направи междинна проверка на електромера му след вчерашната дата.

Мога само да гадая колко време ще отнеме на различните енергоразпределителни дружества да направят този междинен отчет.

Разговаряйки с близки приятели и познати, обаче, установих, че те не бяха наясно с тази своя възможност и какво точно трябва да направят, за да подадат самоотчета. Някои от тях дори бяха пропуснали тази новина. Незнайно защо, тя не бе и широко прокламирана в нито една телевизия, радио или електронна медия. Това ме подтикна да отправя този апел към всички хора, които в последните месеци се възмущаваха от високите си сметки за ток.

ПОДАЙТЕ САМООТЧЕТ СЕГА И ПО ТОЗИ НАЧИН ЩЕ НАМАЛИТЕ СМЕТКИТЕ СИ ЗА ТОК !

Какво трябва да направите?
- Свалете показанията си за дневно и нощно потребление към определена дата
- Подайте тези данни като декларация за самоотчет по мейл (телефон или в офис на електроразпределително дружество)

Това е всичко!

Ето ви един съвсем конкретен пример за писмо, което бихте могли да изпратите по мейл на съответното електроразпределително дружество, давайки пример с "ЧЕЗ Електро България" АД, но същото би било актуално и за останалите електроразпределителни дружества!

До "ЧЕЗ Електро България" АД

Уважаеми господа,

Във връзка с ваша новина, а именно: "ЧЕЗ извършва извънреден отчет на електромерите във връзка с новата цена на електроенергията", Ви изпращам данните от самоотчет на електромер с клиентски номер:(тук напишетеклиентския си номер) намиращ се на адрес (тук напишете адреса) с титуляр (тук напишете името на титуляра на партидата), към дата (напишете датата на самоотчета).

Моля, вижте прикачения файл( декларация за самоотчет )

Поздрави

Титуляр: (име на титуляра)

Мейлът, на който може да бъде изпратено писмото в случая, е: zaklienta@cez.bg .

Обикновено, след подаването на самоотчет, от дружествата(или поне ЧЕЗ), връщат входящ номер на подадения документ със сведения. Би следвало, в следващото съобщение към фактурите,  да видите подадените от Вас дани.

Смятам, че в конкретния случай, не вършите работата на енергоразпределителното дружество. Правите го за себе си.

P.S. Изтествах подаването на самоотчет по този начин - работи. За по голяма сигурност или за да е по-сложно от ЧЕЗ поискаха и оторизационния код(долу в ляво на фактурата) преди да приемат самоотчета ми. Предполагам, че ако го изпратите предварително - тази стъпка се пести!