Битката за бъдещето на Формула 1 се мести в Париж, където днес има заседание Стратегическата група за развитието на световния шампионат. На тази среща ще изправят едни срещу други Бърни Екълстоун и ФИА от една страна и автомобилните производители, участващи във Формула 1, от друга.

Спорът е за предложения от Бърни и ФИА „алтернативен двигател” за сезон 2017, който трябва да е предназначен за малките тимове, информира autoclub.bg.

Ilmor и AER вече изразиха интерес да произвеждат и развиват този 2,5-литров V6 мотор с две турбини, а интересът към него от страна на отборите, които трудно плащат 30 милиона евро на сезон на доставчиците на двигатели във Формула 1, е сериозен.

Финансовата криза не е напуснала световния шампионат и според вестник Bild Force India, Sauber и Manor са поискали от Бърни Екълстоун за получат предсрочно парите си от наградния фонд за този сезон. От „клиентските мотори” се интересува и бившите шампиони Red Bull, които се опитват да не попаднат под контрола на някой от големите автомобилни производители след сагата с раздялата и събирането им с Renault.

Съюзът между Екълстоун и Жан Тод ще вкара автомобилните производители в трудна битка за контрола над Формула 1. Но четирите компании, доставящи мотори: Mercedes, Ferrari, Renault и Honda вече са се разбрали, че ще гласуват против новите и по-евтини мотори.

В същото време Тод вече подсказа на автомобилните производители, че е готов на отстъпки, ако те приемат по-евтините мотори. ФИА може да удължи действието на сегашните технически правила до 2025 година, което ще даде стабилност на компаниите. Сега е предвидено, че тези технически правила ще действат до 2020 година.

„Стабилна рамка от правила е нещо, което е важно за други автомобилни производители, които искат да влязат във Формула 1”, обясни Тод.

В същото време обаче големите автомобилни компании, водени от Mercedes са наясно, че е налице възможност, която може да ги лиши от сериозна част от инвестициите, които са направили във Формула 1.

„Да, определено можем да преговаряме – потвърди шефът на Mercedes във Формула 1 Тото Волф. – Но няма да позволим да бъдем изнудвани.”

Преди време от Mercedes заявиха, че ако Бърни и/или ФИА се опитат да променят формулата за двигателите във Формула 1, то компанията ще напусне световния шампионат.