Искат ли да пътуват все по-приятно германските шофьори? Тенденцията, безспорно е утвърдителна.

Това установиха от ADAC и от DAT, като данните за последните 15 години показват значително увеличаване на автомобилите със автоматична скоростна кутия . Докато през 1999 всеки десети оставяше скоростния лост в покой, през 2014 г. всеки четвърти шофьор използва автоматиците,
пише AutoBild.bg.

Нуждата от повече комфорт играе значима роля при покупката на автомобил, особено при по-възрастните хора - споделя експертът на ADAC Хелмут Клайн от Технологичен центърЛандсберг.

Предимствата на автоматичните трансмисии са многообразни: без потене при планинско каране, без „заглъхване" на мотора и най-вече без непрекъснато „ръчкане" и натискане на съединителя в досадни задръствания. Към това добавяме, че при модерните автоматици може да се спестява гориво, тъй като прекалено късно преминаване на по-висока предавка е изключено. Освен това автоматичната скоростна кутия работи по-добре в комбинация с асистиращите системи като например асистента за задръстване.

А какво ще стане с ръчното превключване на предавките? Дали насладата от карането ще отстъпи на увеличаващата се нужда от комфорт?

„Ако тенденцията се запази, автоматичните и ръчните скоростни кутии ще бъдат равни по брой"- прогнозира експертът от ADAC. Решаващ фактор ще бъде и развитието на новите типове задвижване - напр. на ток и с горивна клетка.

Скоростният лост няма да изчезне още дълго - споделя Клайн. „ Като най-евтино решение ръчните трансмисии остават водещо решение за малките автомобили, те съдействат за намаляване на теглото и се харесват на много спортно ориентираните шофьори.