Вероятно ще се окаже, че Volkswagen не са единствените, които са мамили за завишените нива на вредни емисии на своите автомобили. Според германската лоби група за защита на околната среда Deutsche Umwelthilfe френският производител Renault използва същите трикове. Те твърдят, че нивото на вредни емисии от 1,6-литровия ван Renault Escape е 25 пъти по-високо от заложения легален лимит за страните от Европейския съюз, пише The Daily Kanban.

Данните от изследване на колите на френския бранд показват, че проблемът е характерен за определени модели. Освен това при изпитването на въпросните возила, те са били така програмирани, че да показват отлични резултати, за да преминат тестовете на европейските власти.  

Докладът на Deutsche Umwelthilfe е направен съвместно с американския "Международен съвет по екологично чист транспорт", който през септември изкара и данните за Volkswagen. Изчисленията в него показват, че Renault Escape изпуска по 2,06 грама моно-азотни оксиди на километър, което е повече от 25 пъти над европейския лимит. Досега от френския производител отказват да коментират тези твърдения.

За разлика от Volkswagen, които тепърва ще плащат цената на скандала с вредните емисии, и Renault, които може да последват германската компания, американският бранд Tesla се налага все повече на пазара, като цели да направи електрическите коли по-предпочитани.

През 2016 г. предстои да излезе поредният им модел Tesla Model X, който е представян, като по-достъпен и евтин в сравнение с предшествениците си. Дали обаче това наистина е така?

Луксозният автомобил ще бъде в два варианта – 90D и 70D, като вторият ще разполага с батерия 70 киловатчаса и ще се продава на цена от 80 хил. долара плюс 1200 долара за доставка. Така се оказва, че новото возило на американската компания ще е с 5000 долара по-скъпо от базовия модел на предходния Model S.