Производителят и дистрибутор на лекарства „Софарма Трейдинг” АД вече притежава и първата си онлайн аптека. Компанията купи чрез дъщерното си дружество „Софармаси" ЕООД собственика на сайта farma.bg „Фарма Онлайн" ЕООД, съобщиха от двете компании.

Farma.bg е на пазара от две години като съвместен проект между „Софарма Трейдинг" АД и Спортал Медия Груп. Идеята тогава е да бъдат обединени познанията на двете компании – във фармацевтичния бранш и интернет медийния сектор.

Бизнес концепцията на farma.bg включва продажбата на лекарства без рецепта, като портфолиото й достига 6500 продукта. Те биват доставени в рамките на 24 часа до клиента, а самият той може да ги избира след онлайн консултация с фармацевт. По данни на компанията сайтът има над 330 000 потребители месечно.

Придобиването на Farma.bg е част от стратегията и дългосрочната визия на „Софарма Трейдинг" АД за развитие на ритейл дейността на компанията в България, като плановете за развитие в близко бъдеще целят онлайн потребителите да имат достъп до някои от най-атрактивните преимущества на концепцията SOpharmacy.

„Софармаси" ЕООД, от своя страна, е проект на „Софарма Трейдинг" АД, стартирал в средата на настоящата година, надграждащ стратегията на компанията за диверсификация на дейността й в различни пазарни сегменти. „Софармаси " ЕООД предоставя ритейл услуги към крайни потребители, оперирайки аптеки под марката SOpharmacy.