LG Display Co., доставчикът на Apple Inc., ще похарчи над 10 трилиона южнокорейски вона (8,7 млрд. долара) за построяването на нов завод и за разширяването на производството на нов тип дисплей, който може да се използва за намаляване на употребата на електричество, за създаване на по-тънки устройства и за показване на по-ярки цветове.
Фабриката ще изработва монитори от органичен светодиод (OLED) за по-големи телевизори, смартчасовници и автомобилни дисплеи. Очаква се производството да започне през първата половина на 2018 г., обяви базираната в Сеул компания, цитирана от Blооmbеrg.
Технологията бива изтъквана като възможна алтернатива на дисплея с течни кристали (LCD), който се използва в смартфоните. Гигантът Apple планира на усвои OLED за iPhone от 2018 г.
Новите панели спестяват пространство и мощност, тъй като не се нуждаят от задна светлина. Освен това по-слабите продажби на LCD ускоряват навлизането на OLED технологията при смартфоните и носимите устройства.
Значителната инвестиция подсилва съперничеството на компанията със Samsung Display Co. – доминиращият производител на OLED панели за смартфони. Фирмата доставя ултратънките екрани на основния конкурент на Apple  Samsung Electronics Co. и китайски производители на телефони.
Прогнозира се до 2022 г. глобалния пазар за OLED технологията да стигне до 29,1 млрд. долара спрямо 13 млрд. долара през тази година, според оценки на изследователската компания IHS.