News.bg | Money.bg | Topsport.bg | Vsi4ko.bg | Finance.news.bg | Gladen.bg | Lifestyle.bg | Ibox.bg

Регистрация | Забравена парола?

Вход
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx/0.7.65

Фиксинг

19.08.2014
  • 1.46460 Повишение
  • 1.61585 Повишение
  • 1.95583
  • 2.43672 Понижение
  • 0.14264 Повишение
  • 0.23845 Повишение

още фиксинги

Преглед на печата

vestnici 124
20.8.2014 г.

"Никой не пое вината за поредния трагичен инцидент с асансьор”, ""Южен поток" става театър на абсурда", “БНБ спешно печата пари”

Пускат метрото до "Младост" на части

Последна редакция: 25.08.2008, 11:20

Публикуване: 25.08.2008, 10:45

сердика

© wikipedia.org

Автор: Елица Елефтерова

Размер на шрифта: a a a

Поради закъснение при изграждането на метрото по втория радуис през центъра софийското метро ще заработи частично през април 2009 г. Тогава Столичната община възнамерява да открие участък от спирката при Българското национално радио на бул. "Драган Цанков" ( построена преди години за подземен трамвай и пригодена за габаритите на метро) до Метростанция 13 в столичния квартал "Младост 1", съобщава stroitelstvo.bg.

Едва в края на следващата година "Тайсей" вероятно ще може да предаде обекта си - строителството на три важни метроспирки в софийския център - от МС "Сердика" при хотел "Шератон" до спирката на стадион "Юнак" на "Драган Цанков". Подземната къртица е прокопала участъка в едната посока, но закъснява с изпълнението на цялостния обект, за което заплаща неустойка от $4,8 млн.

Предстои подписването на договорите за изпълнител и на втория метрорадиус на метрото. След повторен конкурс на община София, съвместно с МТ, са избрани изпълнители и в сряда ще бъдат официално обявени трите договора за строеж от надлеза при жк. "Надежда" до ЦУМ и под бул. "Витоша" и готовия участък при НДК - до кв. "Лозенец", РУМ-а на бул. "Черни връх".

Стойността на обектите е с финансиране по орепативната програма "Транспорт" и държавни средства на стойност 241 млн. лв.

История на строежа
Първите проучвания и планове за строителство на подземен транспорт в столицата са осъществени в края на 60-те години на 20 век. През 1973 г. е създадена специализираната проектантска организация „Метропроект".

През 1975 г. е приета генералната схема за развитие на линиите на метрото, съгласно която, метромрежата се състои от три метродиаметъра с обща дължина 52 км, 47 метростанции и средно разстояние между тях 1100 м:

Първи диаметър ЖК „Обеля" - ЖК „Люлин" - Център - ЖК „Младост" (червена линия на картата)

Втори диаметър кв. „Хладилника" - кв. „Лозенец" - Център - кв. „Илиянци" (синя линия на картата)

Трети диаметър кв. „Княжево" - Център - ЖК „Подуяне" - ЖК „В. Левски" (зелена линия на картата)

Трасето и станциите от Първи метродиаметър по направление Изток-Запад се строят активно от 80-те години и до днес. Към юли 2008 г. в експлоатация е участък от ЖК „Обеля" до пл. „Св. Неделя" с 8 метростанции и продължава строителството на участък от пл. „Св. Неделя" до ЖК „Младост".

Предвижда се линията да свързва ЖК „Надежда" със ЖК „Обеля", да продължава през ЖК „Люлин", центъра на града до ЖК „Младост". В западната си част, линията ще се свързва с Втори метродиаметър при пътен възел „Надежда" и ще я пресича при пл. „Св. Неделя" (Метростанция Сердика).

В източния си дял, в ЖК „Младост"-1, първи диаметър се разделя на два лъча - северен (към ЖК „Дружба" и Летище София) и южен (към ЖК „Младост"-4 и Бизнеспарк София). Завършването на целия диаметър се очаква през 2013 г.

Вторият диаметър ще свързва частите на града по направление Север-Юг - от „Илиянци" до „Лозенец". Предвидени са връзки с Първи диаметър при пътен възел „Надежда" и Метростанция „Сердика" и с Трети диаметър при НДК. Трасето ще преминава под бул. „Рожен", бул. „Княгиня Мария Луиза", бул. „Витоша" и , бул. „Черни връх".

Строителството на отсечката от пътен възел „Надежда" до хотел „Кемпински-Зографски" ще започне през 2009 г. и трябва да завърши през 2012 г. Трасето има дължина 6,5 км, от които 4,42 км тунели, включва 7 станции и е разделено на два етапа: пътен възел „Надежда"-бул. „Патриарх Евтимий" и хотел „Хемус"-хотел „Кемпински-Зографски".

Третият диаметър по план ще свързва югозападната със североизточната част на града. От тази линия са изградени части от трасето при станциите край НДК и гара Подуяне. Kе се споменават срокове за строителство на станции или отсечки от линията.

Сподели: В Ibox.bg В Svejo



Регистриран на: 02.07.2007, 21:50

12. korojadec | 26.08.2008 10:33

Предложение: всеки, на когото в София съставят акт за нарушение на Правилника за движение по пътищата, вместо да плаща глоба, да работи 1-2 дни на метрото... Много щастлив

Регистриран на: 12.05.2006, 13:12

11. bateemo | 26.08.2008 09:55

мишо,
ако няма спирки в центъра, хората няма да ползват метрото! За съжаление не всички мислят като теб и ако им се налага да ходят 15-20 мин ще си ползват колите! За мен огромната глупост е липсата на голями безплатни паркинги по крайните метростанций (не съм забелязал такива в обеля и станция Люлин, а там си имаше площи)!! Ако не си около метростанция, пак зависиш от безумния градски транспорт да стигнеш до такава.

Регистриран на: 30.09.2007, 20:48

10. hellwitch | 26.08.2008 08:55

самосвал

Ей няма да сложат една корекция на този тъп форум

Регистриран на: 30.09.2007, 20:48

9. hellwitch | 26.08.2008 08:54

Така се "усвояват" пари за метро. Иначе на строежите - 2 бригади циганета си бъркат в носа по цял ден и току влезе някой самосват да демонстрира работа.

Регистриран на: 28.01.2007, 16:39

8. Morongo | 26.08.2008 08:38

Ей така се случват нещата..."Към края на годината, средата на другата...към края на 2009. Догодина април ще кажат че ще го пуснат септември, след това към края на годината и те така...."

Регистриран на: 23.04.2008, 11:00

7. d0ni | 25.08.2008 20:09

http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground
Лондонското метро - 1854 решават, че ще имат метро, Февруари 1860та почва работата и Януари 1863 вече имат метро. Следващата станция била готова Юни 1864-та.

И това е било преди 150 години :-)

Регистриран на: 03.08.2007, 17:08

6. Sioux | 25.08.2008 19:50

Остава да се светнат да използват и вече съществуващата железопътна инфраструктура, преди да са я унищожили и застроили. Спокойно могат да пуснат надземна железница от Дружба или дори Казичене, до Надежда - с отбивка през летището. Така ще свържат директно летището с Централна гара. След това да възродят и разширят линията от Хладилника до Слатина, която минава през гара "Пионер".

Регистриран на: 04.11.2007, 21:15

5. A320 | 25.08.2008 13:34

Избори идат, как Боко да не открие нещо по този случай, пък и дори да не е готово. Но защо мълчи за огромното закъснение?

Регистриран на: 22.05.2007, 02:53

4. Десен | 25.08.2008 13:02

-------------------------------------------
S L A V Y
Е па дайте да помагаме нещо.... събота, неделя
-------------------------------------------

Не вярвах че ще доживея да го чуя/прочета това Шокиран
Така навремето хората направиха алеите по Витоша - с работа събота неделя и максимум месец работа и пет булдозера.
Оттогава досега - нищо.

Регистриран на: 02.12.2006, 08:53

3. ivanov | 25.08.2008 12:57

надяваме се да пристига цяло а не на части

Регистриран на: 10.04.2006, 12:57

2. Мишо | 25.08.2008 12:09

Няма такива тъпанари, като тези, които отговарят за спирките на метрото, не съм сигурен кои точно са. Как може да оставиш 2/3 от кварталите си без метро, а в следващият момент да направиш поне 5 спирки по центъра, при положение, че от точка до точка в центъра се стига за максимум 20 минути пеша?

Регистриран на: 08.05.2006, 17:24

1. S L A V Y | 25.08.2008 12:02

Е па дайте да помагаме нещо.... събота, неделя


403 Forbidden

403 Forbidden


nginx/0.7.65
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx/0.7.65

РЕКЛАМА

httpool test реклама

Реклама