Heineken има защо да се сърди на времето. Компанията оповести по-ниски от очакваното резултати за третото тримесечие. Причината: дъждовното лято в Европа, което е намалило консумацията през ключовия за сектора сезон.

Холандската компания отчита спад на продажбите както в западната, така и в източната част на континента, съобщава "Ройтерс". Продажбите на групата, в която влиза и българската пивоварна „Загорка", са спаднали с 1.5% до 5.1 млрд. евро. Нетната печалба за тримесечието също е намаляла до 460 млн. евро спрямо 483 млн. за същия период на миналата година.

Въпреки слабото представяне на основните си пазари Heineken изразява увереност в представянето за цялата година.

След обявяването на резултатите акциите на Heineken спаднаха с 1.6%, но все още са сред най-добре представящите се в сектора. От началото на годината пазарната капитализация на компанията е нараснала с 16.4% в сравнение с 8.7% при Anheuser-Busch InBev, 8.9% за SABMiller и 12.4% за Carlsberg.