Вероятно Apple получи най-много внимание тази година заради новия си смарт часовник и музикалната услуга, която предлага - Apple Music, както и заради слуховете за обновено TV устройство и разработването на автомобил. Въпреки тези начинания обаче, компанията все повече зависи от iPhone-а.

Откакто смартфонът беше представен за първи път през 2007 г., техногигантът никога не е събирал толкова голям процент приходи само от един продукт, както сега, предаде Bloomberg.

На 9 септември главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук ще представи новите модели на iPhone по време на събитието си в Сан Франциско.

Очаква се новите устройства да имат подобен дизайн на iPhone 6 и 6 Plus, които обаче да разполагат с подобрена камера, по-бърз процесор и нов тъчскрийн интерфейс, така че потребителите да могат да задават команди чрез силно натискане върху екрана. Предвижда се компанията да представи и обновление на Apple TV.

Дори и с тези иновации обаче iPhone-ът не дава никакви индикации за разклащане на позицията си на най-доходоносен продукт на Apple. Важността му дори се увеличава, тъй като продажбите на iPad намаляват, а Apple Watch все още е твърде млад продукт.

Акциите на технологичния гигант се подхлъзнаха през последните месеци, отчасти заради опасенията за бъдещия растеж и особено за търсенето на iPhone в Китай. Дяловете на компанията паднаха с 1,8% и се продаваха по 110,37 долара в четвъртък. Apple отбеляза спад от 16% за периода от 21 юли насам, когато компанията отчете доставките на iPhone.

Същевременно най-силният продукт на Apple - IPhone е генерирал 102 млрд. долара от продажби за миналата фискална година, което е повече от годишните приходи на Google, Facebook и Twitter, взети заедно.