Електрическият градски транспорт е един от най-екологичните и всяка инвестиция в тролеи и трамваи си струва, защото намалява замърсяването на градската среда. Затова е добра новината, че направление "Архитектура и градоустройство" към Столична община обяви обществена поръчка за изготвяне на технически проекти за интегриран градски транспорт, които предвиждат нови релси по съществуващите трасета, както и нови трамвайни трасета, пише GreenTech.bg.

Те са част от изпълнението на проекта за създаване на проектна готовност за кандидатстване на Столична община по ОП "Регионално развитие за периода 2014-2020 г.".

Ето и някои от обектите, включени в поръчката :

• Нов трамваен релсов път по бул."Копенхаген" от ул."Обиколна" в ж.к."Дружба 2″ до метростанция 18 в ж.к."Младост 1″. Приблизителна дължина на участъка - 4 400 м. единичен коловоз.

• Реконструкция на трамваен релсов път по бул."Цар Борис III" от пл."Руски паметник" до трамвайно ухо "Княжево. Участъкът от Съдебната палата до "Руски паметник" вече има приет и одобрен технически проект.

Трамвайното трасе по бул. "Борис III" ще бъде с широко междурелсие - 1435 мм, а по бул. "Стамболийски" - с тясно междурелсие 1009 мм. Съответно, булевард Борис III следва да отговаря на градска магистрала II клас и предвидима скорост от 70 км./ч., а бул. "Стамболийски" - районна артерия IIIБ клас и максимална скорост от 50 км./ч.

Реконструираният участък по ул."Алабин" и ухо "Съдебна палата" трябва да следва конфигурацията на съществуващата инфраструктура, тъй като трасето на трамвайната линия се запазва.

• Изготвяне на технически инвестиционен проект за реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Ал. Стамболийски" от ухо "Западен парк" до спирка "Константин Величков" с приблизителна дължина от около 2 200 м.Този участък е строен през 1988 г. по унгарски способ, като настоящото му състояние представлява обрушени трамвайни панели, стърчащи и оголени арматурни железа, деформирали и липсващи гумени елементи.
• Изготвяне на технически инвестиционен проект за реконструкцията на трамвайния релсов път по ул. "Каменоделска" от кръстовището с бул."К.Стоилов" -до крайно трамвайно ухо "Орландовци". Приблизителна дължина на участъка - 3 600 м. единичен коловоз.

Също така важно е да се отбележи, че ремонтираните и новите трасета трябва да са подготвени и за по-новите, икономични и ефективни трамваи. Затова заданието изисква „всички перони да са съобразени с типа на съвременните превозни средства - нископодови трамвайни мотриси и въведените наскоро в експлоатация полски трамвайни мотриси тип "PESA".