Твърдо против построяването на 15-километров тунел при Кресненското дефиле се обявиха на пресконференция браншови организации, сред които Камара на строителите в България и Българска браншова камара „Пътища", предаде репортер на News.bg.

От бранша са на мнение, че изграждането на Лот 3.2 на автомагистрала „Струма" в участъка Крупник - Кресна няма икономическа полза за страната ни, не е обмислено добре и дори не е изпълнимо.

За да обяснят добре позицията си и да мотивират искането си за преразглеждане на идейния проект, организациите изброиха редица причини в няколко категории.

На първо място от браншна сигнализират, че районът на Кресненското дефиле е територия с висок сеизмичен риск и изграждането на тунел с такава дължина крие огромен риск от разрушителни последици.
От друга страна този участък попада в чувствителна екологична територия и шумът, движението и самото строителство на тунел ще нарушат природата в района.

Като друг мотив обединените организации посочват, че за да се изгради такъв тунел, трябва да има натоварване от около 40 000 автомобила за денонощие, а техните анализи показват, че по направлението Благоевград - Кулата няма такова движение.
„Поддържането на такъв тунел ще струва на държавата толкова, колкото на цялата републиканска пътна мрежа", заявиха още от браншна и обясниха, че 21 млн. лева ще се дават за година само за осветление, а цялостната подръжка ще струва над 50 млн. лева.

Основното искане на браншовите организации е проектът за изграждане на тунел от 15 км при Кресненското дефиле на АМ „Струма" да бъде преразгледан, като бъде направен нов подробен анализ.