500 000 евро инвестира в условията на криза великотърновската пивоварна За трета поредна година "Болярка ВТ" е най-големият износител на бира. Общият експорт на българско пиво за м.г. е 51 421 хектолитра основно за Румъния, Македония, българските диаспори в ЕС и САЩ. 80 % от експортния пазар е реализиран от "Болярка ВТ", каза инж. Антон Ненов, изпълнителен директор на великотърновската бирена фабрика. През м.г. "Болярка ВТ" пусна на пазара нова марка бира "Диана", инвестира в нови етикети и купи палетизатор за стекове. Общото вложение е около 500 00 евро, каза инж. Антон Ненов. В края на годината от дружеството бяха освободени 100 човека. С 11 % е намаляла консумацията на бира през м.г., отчетоха от Съюза на пивоварите. Кризата ни отказа от бирата и това според браншовата организация се дължи на високата безработица, намалената покупателна способност на хората, спада в туристическия поток. За м.г. българинът средно е изпил по 67 л. бира, колкото е била консумацията през 2006 г. Пивоварите казват, че масовата напитка отразява най-точно финансовото състояние на българите. При намалената покупателна способност хората предпочитат да си пият бирата вкъщи и все по-малко в заведенията. Едва 28 на сто от продажбите на бира са били в ресторанти, бирарии и пицарии. Всяка втора продадена бутилка от магазина е пластмасова, най-често от 2 литра. През м.г. петте пивоварни у нас, които членуват в браншовата организация, са продали 4,9 млн. хектолитра бира. Над 80 асортимента светли и тъмни видове пиво се произвеждат от българските бирени фабрики. Общата инвестиция в сектора през м.г. е 66 млн. лв. в производствени мощности, иновации, търговски марки, реклама и обучение на персонала.