Лот 4 на АМ „Струма" е квалифициран като високорисков и Агенция „Пътна инфраструктура", която е бенефициент по проекта, прави редовни проверки по искане на транспортното министерство. Последната от тях показа, че на участъка няма нито техника, нито работници.

„Поставено е условие за пълна мобилизация и промяна на строително-технологичната програма. Проектът до момента е изпълнен на 55%", каза в „Здравей, България" по Нова телевизия служебният министър на транспорта. „Факт е, че по проекта не се работи. Нямаме реални доказателства, че ще бъде завършен в срок", призна Николина Ангелкова.

Магистрала „Струма" е основен приоритет. През следващия програмен период 2014 - 2020 приоритет ще бъде довършването на Лот 3 - от Благоевград до Сандански. Той трябва да е готов до 2020 - 2022 г., каза още Ангелкова.

Там се намира и 15,5-километровият тунел, който трябва да бъде изграден. „Разгледани са 8 варианта. Магистралата се намира в зона на „Натура". Поради това, като екосъобразен вариант, е одобрен тунелът", обясни транспортният министър.

Така българите ще стигат до гръцката граница по магистрала най-късно до 2022 г. Дотогава проектът трябва да бъде изпълнен и участъкът въведен в експлоатация.

И АМ „Хемус" е основен приоритет, стана ясно от думите на Николина Ангелкова. Нейното завършване и въвеждане в експлоатация трябва да стане също най-късно до 2022 г., което се отнася за всички проекти, включени в оперативната програма. Индикативната стойност на магистралата е 780 млн. евро. Ползващите я няма да плащат за период от седем години, защото проектът се финансира с европейски средства. В бъдеще обаче ще се разработи стратегия за таксуване по пътищата.

Освен че тунел под Шипка ще има, както увери министър Ангелкова, ще стане и трасето Видин - София, което в последните дни се превърна в обект на политически спорове, след като служебният кабинет извади пътя от приоритетите.