Спомняте ли си знаменитото писмо на покойния Стийв Джобс до компанията Adobe, в което той обясняваше защо iPhone няма да поддържа Flash технологията. Това бе на 29 април 2010 година, а той определи Flash като опасна, тежка, консумираща твърде много батерия, както и затворена (Flash е собственост на Adobe). Google последва Apple и забрани технологията на операционната си система за телефони Android.

Пет години по-късно, Google първоначално намекна през юни, че предстои да преразгледа отношението си към Flash и на компютри, а вече официално обяви, че от 1 септември 2015, "flash файлове, които не са важни, няма да бъдат показвани по подразбиране".

Маловажните файлове всъщност са основно реклами. През последното десетилетие Flash се използваше най-вече за видео съдържание, игри и реклами в интернет. Голяма част от видео съдържанието вече е преминало към по-модерната технология HTML5, игрите са в телефоните и към днешна дата, най-големият ползвател на Flash си остават рекламите.

По-рано през годината, Firefox и Google Chrome блокираха съдържание, което бе базирано на Flash, заради проблеми със сигурността на технологията. В крайна сметка, проблемите бяха отстранени точно с помощта на двете компании, но на Google явно им писна.

Google съветва всички рекламодатели да използват HTML5 технологията за техните рекламни банери, като дори ако използвате рекламните услуги на компанията, те автоматично ще превръщат Flash банерите в HTML5.

Уеб Медия Груп АД (собственик на money.bg) възнамерява от 2016 година да оскъпява рекламни кампании, които са с Flash банери, както и да отказва такива, които са само с Flash банер и без алтернатива за потребителите, които не могат да ги виждат.

Всички тези промени в технологиите променят и рекламния пазар. Макар по-добра, счита се, че HTML5 технологията изисква повече време за разработка, което води до оскъпяване на рекламните разходи. С това си решение, което вероятно ще бъде последвано и от Firefox, Google за пореден път променят изцяло рекламния пазар в интернет.