Спад на продажбите в Китай и инвестиции в нови превозни средства удариха печалбите на германския производител на луксозни автомобили BMW през второто тримесечие.

Компанията, базирана в Мюнхен, обяви, че нетните печалби са намалели до 1,75 млрд. евро за периода от април до юни. Миналата година печалбите възлизаха на 1,77 млрд. евро, предаде BBC.

Печалбите в Китай - най-големия автомобилен пазар в света - се понижиха след десетилетие на растеж.

„Ако условията на китайския пазар станат по-предизвикателни, не можем да изключим възможен ефект върху цялостния облик на BMW Group", обяви автопроизводителят.

Компанията поясни, че продажбите в Китай са спаднали през май и юни.

Имало промяна в продажбите към по-нисък клас компактни коли.

BMW обновява моделите си и вече обяви нова серия 7, която ще излезе на пазара тази есен.