С ново име и финансиране от китайския милиардер Лу Гуанкиу производителят на електрически автомобили Fisker Automotive Inc. възкръсна след смъртта.

Компанията, която промени името си на по-звучното Karma, пуска своя първи хибриден автомобил под новата самоличност - с цена от 115 000 долара, предава Bloomberg.

Изпаднала в неплатежоспособност заради невъзможността да върне 139 милиона долара заеми към американското правителство, днес Karma живее втори живот чрез базираната в Калифорния фабрика и 300-те си служители в нея.

Компанията планира да се върне следващата година на изключително конкурентното поле на електрическите автомобили в момент, в който имиджът на дизеловите е силно накърнен.

Но със сигурност няма да й е лесно. Основният играч на този пазар Tesla тъкмо представи своя първи SUV модел Х, Chevrolet показа Volt, а BMW готви хибридна версия на X5.

Спасителят на Karma обаче в лицето на милиардера Лу не бърза и залага на дългосрочна стратегия, казва шефът на маркетинг отдела на компанията Джим Тейлър.

„Той е за дълго в този проект", казва той. „Но също така той не иска да губи пари", допълва той.

70-годишният Лу е създател и председател на борда на директорите на производителяна авточасти Wanxiang Group Corp. и иска да помогне със своите електрически автомобили за разрешаването на проблемите със замърсения въздух в Китай.

Новата Karma ще бъде конкурент в ценовия сегмент с моделите на Tesla S и X. Китайският хибрид може да мине 350 мили (560 километра) със заредена батерия и пълен резервоар с гориво. Model S на Tesla може само 295 мили.

Karma настига и друг конкурент - тя минава 50 мили само на ток, точно колкото и моделът Chevrolet Volt.