В ерата на интернет търговията куриерските услуги стават все по-ценни. Това се знае много добре и от световния гигант в отрасъла - американската UPS, който обяви през уикенда в интервю за германското икономически списание WirtschaftsWoche, че възнамерява да разшири присъствието си в Европа.

Причината: растежа на местния пазар, подпомогнат до голяма степен от все по-улеснените онлайн покупки в ЕС.

„Преди всичко смятаме, че шансовете за растеж са при международните пратки", казва Дейвид Абни, председател на борда на директорите на компанията. „Очаква се международната интернет търговия да нарасне до 2020 седем пъти по-бързо от световния икономически растеж", аргументира се той.

Абни дава и още един убедителен аргумент: още днес компанията печели от тази тенденция, като през първата половина на 2014 е пренесла през европейските граници 15 процента повече от предходния период.

Ето защо UPS възнамерява да атакува пазара още по-силно - компанията планира да инвестира в Европа 1 млрд. долара, за да увеличи своя капацитет. „Ще включим Италия и Полша в нашата мрежа", казва Абни. Очаква се обаче инвестициите да бъдат направени предимно в Германия.