Belaz 75710 е направен в Жодино, Беларус, и е плод на изцяло ръчна изработка като повечето от „огромните" му колеги. Има 450 тона полезен товар, а самият той тежи 810 тона, с което е признат за най-големия и най-тежък извъншосеен камион в света, пише autobild.bg
.
Задвижва се от два 16-цилиндрови дизелови двигателя с работен обем от 65 литра. Двата агрегата развиват общо 4600 к.с. Два огромни резервоара, всеки с обем 2800 литра, доставят гориво на двигателите. Камионът е с размер на къща - дълъг 20,6, широк 9,87 и висок 8,16 м. Въпреки огромните си размери, самосвалът развива до 65 км/ч.

Преди появата на Belaz 75710 на челно място по отношение на тонажа стоеше Liebherr T 282. Товарният „леген" може да пренася до 364 тона материал. Останалите му параметри са също толкова впечатляващи - 20-цилиндров двигател с обем на резервоара 90 л, разход 170 л дизелово гориво на час.

Който иска да участва в добива на суровини, трябва да разполага с машини, проектирани да издържат и на невъзможното. В кариери, въглищни мини или на безкрайните петролни полета в Канада - приложението им е огромно. Името на един от тези Off-Highway Trucks е Caterpillar 797. Въпреки че по 24 часа на ден се трудят неуморно, те никога няма да получат регистрация за движение по обществените пътища.

Разбира се, тези гиганти не могат да бъдат плод на серийно производство, както и на всички възможни разходи. Колоси от калибъра на Belaz или Liebherr трябва да бъдат транспортирани на части до бъдещето им работно място, където се извършва крайното сглобяване. При такива разходи за транспорт никой не обръща внимание на цената на нова гума (висока 4,05 метра), която в зависимост от производителя и модела стига до 80 000 лв.