в. Сега: Кабинетът на Орешарски оставя резерв на ръба

Кабинетът "Орешарски" оставя на служебното правителство крехки публични финанси. След приспадането на предстоящи падежи по емитиран дълг фискалният резерв би се оказал на ръба на позволения законов минимум. Малък на фона на заложения дефицит е и размерът на новия дълг, който може да се емитира до края на годината. В разходната част на бюджета има някакви буфери, но те са достатъчни да покрият единствено очакваното неизпълнение на приходите за 2014 г.

Това показва внимателният прочит на числата за състоянието на публичните финанси.

Финансовият министър Петър Чобанов вече се похвали, че размерът на фискалния резерв в момента възлиза на около 8 млрд. лв. Ако към тях се прибавят и бъдещи вземания от ЕС, размерът му стига 9 млрд. лв., изтъкват от МФ. Тези числа звучат респектиращо на фона на заложен минимум за размера на фискалния резерв от 4.5 млрд. лв. към края на годината.

Още по темата във в. Сега

в. Труд: 1 милиард лева за иновации през 2015 г.

937,9 млн. лв. са планираните разходи за иновации през 2015 г. В сумата са включени както публичните разходи, така и средствата, които бизнесът ще похарчи. Сумата е почти двойно по-голяма в сравнение с 2011 г. Тогава разходите за научноизследователска и развойна дейност са били 429,6 млн. лева.
Удвояването на инвестициите е записано в последния вариант на Иновационна стратегия за интелигентна специализация до 2020 г. Тя служи като основа при разпределянето на евросредствата по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" през новия програмен период до 2020 г.

Още по темата във в. Труд

в. 24 часа: Фермери в спор за таван от 300 000 евро на субсидиите

Една от големите браншови организации у нас - асоциацията на земеделските производители в България, се обяви против планираното въвеждане на таван от 300 000 евро на субсидиите на площ.

"България не бива да спъва възможността на големите зърнопроизводители да продължат да се развиват", се казва в позицията на асоциацията с шеф Венцислав Върбанов. Пълното лишаване от субсидии след тавана от 300 000 евро можело да демотивира едрия агробизнес и да доведе до отказ от обработката на нивите. Заблуда било и че освободените средства ще отидат за уязвими сектори като зеленчукопроизводство и животновъдство.

Въвеждането на абсолютен таван от 300 000 евро, над който субсидии няма да се плащат, е включено в преработен втори вариант на концепцията за преки плащания след 2015 г.

Още по темата във в. 24 часа

в. Стандарт: Миков нави часовника на БСП

Часовник на промяната в БСП нави новият лидер Михаил Миков. Той оглави партията с 377 гласа след балотаж. Втори остана Драгомир Стойнев с 333 бюлетини.
Уникалният ръчен часовник е подарен от ветеран социалист преди години на Сергей Станишев, за да му напомня завета на Левски: "Времето е в нас и ние сме във времето". Ще пазя реликвата и повелята, ще държа БСП винаги в крак с времето, обеща новият лидер. Той спази традицията и "откупи" часовника с метално левче.
Благодаря ви, ще работя за единството на БСП, заяви още Миков. Той обеща на социалистите да извоюва на следващите избори резултат, достоен за една 120-годишна партия.

Още по темата във в. Стандарт

в. Капитал: Нова пенсионна компания от есента

Компанията за бързи заеми "Изи асет мениджмънт", популярна с марката си "Изи кредит", стъпва и на пазара на осигурителни услуги. Комисията за финансов надзор издаде лиценз на "Пенсионноосигурително дружество "Утре". В него 99.99% от капитала ще са собственост на "Изи асет мениджмънт", а една акция ще се притежава от Станимир Василев, който е председател на съвета на директорите на същата компания, поясниха от финансовия регулатор.

Очаква се дружеството да заработи най-рано през септември. То е с капитал от 5 млн. лв., в процес на регистрация е, и ще се управлява от мениджърите на "Изи" - Станимир Василев, Неделчо Спасов и Кирил Михайлов.

Още по темата във в. Капитал

в. Преса: БДЖ успя да продаде едва 8 от 645 вагона

Българските железници успяха да пласират едва осем товарни вагона от общо 645, които бяха извадили на тезгяха. Сделката стана факт след два несполучливи търга, в които никой не прояви интерес към амортизираните активи на дружеството.

Благодарение на продажбата в пробитата каса на холдинга са влезли 110 838 лв. Иначе общата стойност на вагоните, които не са в движение и стават само за скрап, е 8,6 млн. лв. без ДДС.

Купувач се е намерил само за най-малката поръчка.
Френският жп превозвач SNCF е предложил на БДЖ на изключително изгодна цена влакове „Интерсити", свалени от движение съвсем наскоро.

Още по темата във в. Преса