От месеци се опитвам да получа от Топлофикация, параметрите на абонатната станция на блока. Имам такова право, след влизането на промените в Общите условия от 10 март 2014г. Тези параметри определят количеството енергия, което Топлофикация ни продава. И което количество искам да намаля.

Та спретнах аз едно искане към Топлофикация(от 19 март 2014г.), както си му е реда, да ми предостави тези параметри. Отговор обаче и до момента нямам. На въпроси по телефона в Топлофикация, следва следва неизменния отговор "няма резолюция"! Та, който се жалва по какъвто и да е въпрос, освен ако не е ТЪП ВЪПРОС, да знае, че отговор няма да получи от Топлофикация.

Да изискам отговор от всесилното дружество остават, АЗП(Агенцията за защита на потребителите), Омбудсманът, МИЕ(Министерството на икономиката и енергетиката) и ДКЕВР. От първите две вече съм се отказал, по простата причина, че АЗП препраща всички жалби на Омбудсмана. Той от своя страна пише на Топлофикация. Те му отговарят след 3-4 месеца с отговор от типа бла-бла и до там всичко умира.

Останаха ми МИЕ и ДКЕВР!

На 8 август 2014г. депозирах жалба в МИЕ, относно грубото погазване на всякакви срокове и непредоставянето на каквато и да е информация от страна на общинското дружество. Днес, 40 дни по късно, след мое обаждане в МИЕ, ми декларираха, че "Още нямат отговор". И, че "трябва да се изчака още известно време". На въпросът ми колко още трябва да се изчака, уклончивият отговор бе отново "Може би известно време".

И двете понятия не можах да ги приравня в каквато и да е точно и ясно позната за мен времева дефиниция. Нито мерна единица. Явно съм пропуснал някой и друг урок в училище, или лекция в университета. Или просто на нищо не са ни научили там в това отношение.

На въпроса ми към служителката от министерството, "работеща по въпроса"(каквото и да означава това действие) с моите жалби - "Имало ли е изобщо смисъл да подавам жалба срещу Топлофикация през тях и могат ли да предприемат действия, за това, Топлофикация да изпълнява законовите разпоредби", ми бе отговорено:

"Обикновено, на жалбите, които ние решим да им изпратим от Топлофикация ни отговарят. Въпреки това, за нас те са само информативни. Ние от МИЕ, не можем да наредим на Топлофикация да изпълнява каквито и да е законови срокове свързани с Общите условия".

Признавам, че мигновено изникват редица логични въпроси, които спестих на самата служителка, но са от сорта:
- Има ли жалби, които решавате да не изпратите?
- От Топлофикация отговарят на МИЕ "обикновено", но видното до тук е явно "след известно време" - половин година, една година, или неясно кога. Но най-важният, а и тъжен факт е, че

Топлофикация "не бръсне за слива" дори Министерството на икономиката и енергетиката.

Та, като съвет към онези, решили да потърсят правата си при проблем с Топлофикация: Можете спокойно да зачеркнете гореспоменатите агенции и институции, на които се плащат заплати от джобовете ни - ТЕ НЕ РАБОТЯТ ! Не си губете времето с тях.

Все пак остават ДКЕВР и Столична община. Ако и те не са в състояние да принудят Топлофикация да изпълнява задълженията си, то наболият въпрос е

Коя институция е в състояние да накара Топлофикация да изпълнява законовите си задължения?

Моите идеи са на изчерпване....