Повечето уебстраници умират след няколко месеца от създаването си. Средната продължителност на живота им е около 100 дни. В края на 90-те години типичната страница в мрежата издържала по около 44 дни, пише The Atlantic.

Количественото определение на страниците в уеб пространството обаче става мътно доста бързо. Откриването на надеждна представителна извадка от линкове за този вид анализ е трудно, ако не и невъзможно. Има и нещо като екзистенциален въпрос, както е написал Никълъс Тейлър за Library of Congress през 2011 г.: „Приемаме за даденост, че знаем какво означава, че дадена страница е „умряла".

С други думи това, което живее и умира в уеб пространството, зависи до голяма степен от това как определяш на първо място уебстраница или уебсайт. „Дефинира ли се „уебстраница" от своя уеб адрес или от съдържанието? Неработещ линк не означава непременно, че съдържанието, което някога се е хоствало там, вече не съществува. Може да е било архивирано или да съществува на ново местоположение, към което уеб сървърът не е бил конфигуриран да пренасочва", пише Тейлър.

Ако искате да добиете представа колко голяма е уеб мрежата и колко се е разраснала за 20 години, бъдете подготвени, че размерите са колосални. През 1994 г. е имало по-малко от 3000 уебсайта онлайн. Към 2014 г. те са били повече от един милиард. Това представлява 33 милиона процента ръст за 20 години.

Според различни оценки около три четвърти от уебсайтовете са живи, но неактивни. Точният брой на уебсайтовете се колебае доста. Например, според сайта Internet Live Stats, в момента има 937 894 110 сайта, но те се увеличават с всяка изминала секунда.

„Това се дължи на месечните колебания в броя на неактивните уебсайтове. Очакваме броят на уебсайтовете да надвиши един милиард в периода между края на 2015 г. и средата на 2016 г.", според сайта.

Повечето от тези уебсайтове съществуват, без дори да бъдат видени. Средният потребител посещава едва 96 домейна месечно, според оценки на Nielsen през 2013 година.