Продажбите на нови автомобили в България са запазили същите нива като през 2012 година, сочи статистиката на европейската организация АСЕА, цитирана от autoclub.bg . През 2013-а са били пласирани 19 352 возила спрямо 19 419 предишната или с 67 по-малко.

Общо спадът в продажбите в страните от европейски съюз е 1,7 процента. През 2013-а са продадени 11 850 905 коли спрямо 12 054 057 през 2012 г. По годишен обем продажби обаче се отчита спад за шеста поредна година. На бройки 2013 г. е най-лошата от 1995-а насам.

Лидер продължава да е Германия с 2 952 431 сделки, което е с 4,2 процента по-малко. Втори по сила пазар е във Великобритания, където има ръст от цели 10,8 процента или 2 264 737 продажби. В съседна Румъния продажбите са паднали с 13,1 процента или 57 710 бройки за годината.

Общо от 27 страни-членки на ЕС само в девет продажбите на нови автомобили са по-силни от предходната година. Най-сериозен е ръстът в Естония (+12,7%). На другия полюс е Кипър, където търсенето се е сринало с 35,2 на сто.

Продажбите на Renault са се покачили с 29%, най-вече заради 48-процентно увеличение на марката Dacia. Volkswagen, компанията с най-голям брой продадени коли в Европа, е отчела ръст от 22%. Продажбите на Ford са скочили с 19,5%, а на Toyota - с 10,8%. General Motors отчитат ръст от 13% през декември, а само месец по-рано бе отбелязан спад от 3,8%.