Coca-Cola не смята, че напитките, които произвежда, съдържат прекалено много захар. Днес компанията стартира тактическа рекламна кампания във Великобритания, с която да подчертае гамата си от нискокалорични и несъдържащи захар напитки.

Това се случва едва часове, след като английският кулинар и телевизионен водещ Джейми Оливър публикува документален филм за „абсолютната му война" срещу захарта по Channel 4, предаде The Drum.

Компанията е пуснала реклами във вестници и в Twitter, след като Coke беше включена в "Sugar Rush" на Оливър, където се твърди, че всеки член на едно село в Мексико изпивал по два литра от напитката на ден. Част от кадрите дори показват как майка редува майчино мляко и кола, които дава на бебето си.

Филмът намеква, че подсладената напитка отчасти носи вина за факта, че диабет тип 2 е основната причина за смъртността в Мексико - държава, в която средната диета е доминирана от висококалорични храни и подсладени напитки.

В съответствие с насочването към реклами, свързани с по-здравословния начин на живот, Coca-Cola е използвала цяла страница, в която изброява низ от цифри, за да покаже как работи за намаляване на количеството захар в продуктите си.

Бизнесът бива периодично критикуван и призоваван от здравни експерти да предприемат повече мерки за справяне със затлъстяването в световен мащаб.

Някои дори призоваха правителствата да наложат по-тежки финансови ограничения върху захарните изделия - като данък „сода" например, за да убеди хората да не си ги купуват. В отговор Coke избра да предложи нови варианти и да въведе по-малко кенчета, както и да промотира по-здравословен начин на живот.