Три километра магистрала с кръстовище на три нива ще струва около 60 милиона лева. Обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и уточни, че това е съвсем нормална цена за подобен проект.

Транспортният министър Ивайло Московски и колежката му Лиляна Павлова направиха първата копка за старт на проекта в участъка на Западна дъга от Околовръстен път от магистрала „Люлин" до река Какач, предаде репортер на News.bg.

Макар и три километра, те са много важни, подчерта Павлова и изтъкна, че кръстовището на три нива ще бъде на булевард „Сливница" и така ще се преодолее „тапата", която се получава след края на АМ „Люлин".

Срокът за изпълнение на проекта е 22 месеца. Стойността му включва около 50 милиона лева за строителство и 12 милиона лева за отчуждителни процедури. Всеки лев си заслужава, подчерта Павлова.

Ивайло Московски от своя страна изтъкна, че участъкът се финансира от ОП „Транспорт". Той похвали пътната агенция, че се справя много добре и изрази надежда изпълнителят на проекта „Трейс груп" да го приключи изграждванетона трасето в срок и качествено.

През септември предстои тръжна процедура за два още по-важни проекта - скоростният път София-Калотина и Северната скоростна тангента, която ще осигури връзка с магистралите „Хемус" и „Тракия", стана ясно от думите на Павлова.

Тя обясни, че тази инвестиция ще е в размер на 200 милиона лева и очаква през пролетта на следващата година да започне изграждането на тези два проекта.

Вчера на заседание на Националния експертен съвет по устройство на територията към МРРБ е бил разгледан устройствения план, третиращ проблемите с приморските райони във Варна, съобщи още министър Павлова и уточни, че към плана има девет забележки.

Препоръката на съвета е незабавно кметът да предложи разработване на устройствен план на приморски парк. Според Павлова това ще спре строителството. Тя уточни, че Алея Първа не е част от Морската градина, защото през 2001 г. е била отделена от парка. Там нищо не можем да направим, каза тя и отбеляза, че имало 17 разрешения за строеж.

Припомняме, във Варна се състояха няколко протеста заради проблема с Морската градина. Сигналът до правителството, подаден преди три години от недоволните граждани е, че продажбата на 122 декара терен в Морската градина на частна компания е незаконна.