Американската ИТ компания Apple за трета поредна година зае първото място в класацията на най-скъпите глобални брандове. За година стойността на марката се е повишила с 43% до 170 милиарда долара.

Рейтингът на най-добрите марки в света се изготвя всяка година от международната консултантска група Interbrand.

Второ място в тази класация зае популярната търсачка Google, стойността на марката за година е прибавила към цената си 12% и сега тя е $120 млрд.

На трето място се разполага гигантът на безалкохолните напитки, който дълги години преди оглавяваше класацията. Марката Coca-Cola се оценява на $78 млрд. (спад от 4%).

В ТОП-10 на най-скъпите брандове в света влизат още Microsoft, IBM Toyota Motor Corp, Samsung, McDonald's и Amazon.

Методиката за оценка на стойността на марката се основава върху оценки за финансовите резултати от продажбите, за ролята на бранда при взимане на решение за дадена покупка, а така също и на ролята на марката за бъдещите печалби и развитие на компаниите, пише ТАСС.