След вчерашния скандал със световната футболна организация FIFA, при който бяха арестувани редица нейни шефове в подозрение за корупция, днес дойдоха първите сигнали за напрежение със спонсорите.

Някои от най-големите компании в света, които са редовни финансови благодетели на футболните мачове, дадоха ясно да се разбере, че могат да „преосмислят ангажимента" си, в случай, че няма промяна във FIFA, съобщават световните информационни агенции.

Това поне е мнението на една от най-големите финансови компании в света - картоиздателят Visa. Концернът изиска „бързи мерки", с които да бъдат решени проблемите в централата. „Ако FIFA не направи това, ние я информирахме, че ще преосмислим спонсорството си".

Най-големият производител на безалкохолни напитки Coca-Cola също предупреди, че ще предприеме мерки. „Тази дълга полемика петни мисията и идеалите на FIFA", се казва в съобщение на компанията. На подобно мнение е и McDonald's, което вземат "много насериозно" това, което се случва в организацията.

Официалният превозвач на последното Световно първенство Hyundai също изрази притеснения за ставащото, но иска да продължи да наблюдава ситуацията, преди да вземе решение. „Като предприятие, за което етичните норми и прозрачността заемат важно място, сме особено загрижени за правните стъпки, предприети към ръководните органи на FIFA", пишат от автоконцерна.

Visa, Coca-Cola и Hyundai (заедно с дъщерната марка Kia Motors) плащат заедно с Adidas и Gazprom суми на FIFA като нейни постоянни спонсори. През 2014 отпаднаха като дарители авиолиниите Emirates и технологичният гигант Sony, които могат да бъдат заместени от Samsung и Qatar Airways.