Технологичният гигант IBM планира да инвестира 3 млрд. долара в ново подразделение, което ще се занимава с т.нар "Интернет на нещата". Понятието представлява концепция за непрекъсната свързаност в Интернет не само на компютърно устройства, но и на системи за контрол и наблюдение, домакински уреди и много други.

Целта на компанията е да капитализира нарастващото търсене на все повече подобни услуги и информация в реално време, пише Reuters. Очакванията на IBM са, че до 2018 г. ще може да генерира приходи от около 45 млрд. долара от облачни услуги.

Услугата на компанията ще е изцяло облачно базирана и ще се стреми да облекчи допълнително начина на живот с модерните IT технологии.

Reuters разкрива намерението на IBM да си партнира с метеорологичната компания Weather Cо. Очаква се в "облака" на IBM да се прехвърлят услугите на компанията и заедно със собствения набор от аналитични инструменти на IBM да се предлагат услуги на различни видове потребители.

Такива компании могат да бъдат например застрахователните. Те ще могат да изпращат съобщения на своите клиенти да паркират автомобилите си на по-безопасно място, защото са информирани от IBM ще предстои градушка.

Припомняме, че ако такава услуга беше възможна през лятото на миналата година хиляди собственици на автомобили можеше да си спестят доста разходи свързани с излялата се тогава градушка.

Собствениците на магазини ще могат да получават ясни указания какви действия е най-добре да предприемат (да заредят складовете, да увеличат персонала или др.) при очаквания на екстремални метеорологични условия - жега, студ, сняг и др.