На всеки две години Световният икономически форум излиза със задълбочен анализ за конкурентоспособността на икономиките по света в областта на туризма.

Тазгодишният доклад е класирал 141 държави, като основният акцент е върху начина, по който страните са способни да извлекат устойчиви икономически и социални облаги през туристическия си сектор, предава сайтът skift.com.

Докладът идентифицира области, в които ориентираните към туризма икономики могат да се справят по-добре в адаптацията си към промяната на глобалните тенденции, както и сегментите на разрастващия се пазар.

За първи път, откакто се провежда класацията, започнала преди 9 години, Испания огласява цялостното класиране, а това е позитивен знак за зараждащото се възстановяване на страната. Традиционно силните туристически дестинации като Франция, Германия, САЩ, Великобритания, Швейцария, Австралия, Италия, Япония и Канада допълват челната десетка.

От таблиците е видно, че България, която е издигнала туристическия сектор като основен за страната, не присъства в челните десетки по отношение на нито една категория.

В класирането по поставянето на туризма като най-главен приоритет от страна на различните държави на първо място е Малта, следвана от Мавриций и Кипър. Четвърта е Сингапур, а след нея се нареждат Исландия и Испания. В първите 10 по този параметър влизат още Доминиканската република, Сейшелските острови, Естония и Барбадос.

Първа по опазване на естествената среда за туризъм е Швейцария. След нея се нареждат Ирландия, Финландия, Люксембург, Норвегия, Сейшелските острови, Унгария, Аржентина, Швеция и Нова Зеландия.

Няколко европейски държави водят класацията по разчитане най-много на културните си ресурси, за да развият туристическата си индустрия. Това са Испания, Франция и Италия. След това се нареждат Китай, Германия, Япония, Великобритания, Бразилия, Австралия и Индия.