Първият логистичен парк в България след началото на кризата - East Ring, беше представен днес на пазара. Проектът е разположен върху терен от 220 дка., на 7 мин. от последния светофар на София и позволява изграждане на над 90 000 кв.м производствени и логистични сгради.

Инвеститорът Глориент Инвестмънт представя напълно завършена Фаза 1 от парка с разгъната застроена площ от 6 400 кв.м., съобщиха от компанията.

East Ring e разположен на изхода на София по пътя за Нови хан, в пряка връзка с магистралите „Хемус" и „Тракия" и в непосредствена близост до интермодалните зони, където наземният транспорт се покрива с железопътен и въздушен.

„Това на практика е първият логистичен център от този тип след възстановяването на пазарите от кризата, настъпила през 2008-ма година. Появата му е резултат от острата нужда от модерни конкурентни проекти, които покриват очакванията на международните брандове", коментира Владимир Гюрджиев, мениджър на отдел „Индустриални и логистични площи" във Forton, ексклузивен агент по отдаването на East Ring.

"Индустриалният сегмент от години страда от недостиг на качествени проекти, като за третото тримесечие на 2014 г. свободните площи са едва 2.4% при общ обем на пазара от 812 000 кв.м", добавя още той.

Според анализа на Forton новите логистични площи на пазара в София за цялото трето тримесечие на 2014 г. са 9 120 кв.м., което е спад от 24% спрямо Q3 на 2013 г, като доминират малките проекти. Повечето инвеститори имат готовност за изпълнение на по-големи схеми само при активно вложение на наемателите преди това.

В същото време с изграждането на малки проекти, възможностите за наем на 1000 до 5000 кв.м. клонят към нула и това прунуждава активните наематели да правят компромис като разпокъсват бизнеса си на повече от една локация или направо се оттеглят.

Нарастващото търсене се вижда и в спада на дела на незаетите площи, които в края на този септември е 2.4% при 3.2% година по-рано. Общо 21 105 кв.м са били усвоени през последната година извън столицата, като всички са били изградени за собственни нужди от търговските или логистични компании.