Хомосексуалните туристи наливат около 6,8 милиарда долара в испанската икономика, според доклад на LGBT Capital от миналия месец. Така Испания изпреварва Франция като топ дестинацията за гей посетители на Европа, съобщи Bloomberg.

Хомосексуалните харчат средно с около 30% повече от останалите туристи в Испания, според оценки на правителството. Това подпомага икономика, в която туризмът дава 12 на сто от работните места.

През 2005 г. Испания стана третата европейска нация, която узакони гей браковете - след Белгия и Холандия. Този ход утвърди имиджа на страната като дестинация за почивка, където хората могат да се чувстват спокойни относно своята сексуалност.

Всеки август вторият по големина испански град е домакин на най-големия европейски гей фестивал, който привлече 71 000 посетители тази година. По време на двуседмичното парти Барселона е облепена в плакати с мъжки модели, рекламиращи партита за гей посетители.

Стотици магазини предлагат специални оферти - от шезлонги до безплатни посещения във фитнеса.

Организаторите посочват, че събитията генерират 150 милиона евро за местната икономика. Фестивалът се разширява до Ибиса тази година и Канарските острови през следващата, за да отговори на увеличаващото се търсене на събития за хомосексуалисти.

Подобни инициативи превръщат Испания в пазарния лидер на Европа. Така тя измества Франция, която генерира 6,6 милиарда долара приходи. САЩ е световният лидер в това отношение с приходи от 21,5 милиарда долара.

Дори консервативната испанска столица Мадрид генерира около 120 милиона евро от най-големия гей парад в Европа, който се провежда в началото на лятото, според организацията Noche Madrid.