Най-големият производител на автомобили в света Volkswagen изживява най-голямата в историята си криза.

След огромният гаф с манипулирането на показатели за вредни емисии на 11 милиона автомобила на различни марки от концерна, досегашното му ръководство слезе от сцената.

Първи беше главният изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, когото последваха шефове на други дъщерни компании.

Днес на тяхно място застанаха 7 нови мениджъри, които трябва да издърпат германския гигант от блатото, в което попадна.

На първо място застава Матиас Мюлер, досегашният шеф на Porsche, който поема поста на Мартин Винтеркорн.

Мюлер ще бъде заместен в производителя на спортни автомобили от Оливер Блуме, досегашен шеф на производството на Porsche.

Skoda също има нов шеф в лицето на Бернхард Майер, който досега беше шеф на маркетинга и разпространението отново при спортната марка на VW. Той заменя Винфрид Валанд, който поема продажбите в един от най-важните пазари - този в Северна Америка.

Бившият шеф на Audi Лука де Мео поема испанската марка Seat. Той заменя Юрген Стакман, който се връща като шеф в централата във Волфсбург.

Накрая за спасението на марката VW идва от BMW Херберт Дийс, който ще поеме шефско място именно с тази отговорност.