За първия месец работа (18 април - 18 май) на телефона на потребителя и чрез формата за он-лайн сигнали са приети 594 сигнали и запитвания от граждани. Обработени са 559 от тях, а 35 са в процес на обработка, съобщават от пресцентъра на Българската  агенция по безопасност на храните.

Телефонът на потребителя на Българска агенция по безопасност на храните стартира на 18 април 2011 г. Само през първите две седмици,  за периода 18 - 30  април 2011  г.,  на телефона са постъпили общо 400 сигнала и запитвания. Пиковият период на постъпване на сигнали е бил през почивните дни около Великденските празници - 22, 23, 24 и 25 април.

Сигналите за хранителни продукти, хранителни добавки и напитки са преобладаващи - 473 броя, което е близо 96%  от общо 495 сигнала. 4%  или 22  броя са сигналите с друг предмет -  проблеми с бездомни кучета,  хуманно отношение към животните, животновъдни обекти, животински пазари и др.

Най-честите сигнали са свързани с некачествени продукти според преценката на потребителя - общо 145 броя. Сигналите за развалени продукти или продукти с необичайно съдържание са 108 броя. 32 обаждания са регистрирани за продукти с изтекъл срок на годност.