През последните 10 години, откакто Шуменско е част от семейството на Карлсберг, в пивоварната и в марката са инвестирани близо 90 млн. лева. Това обявиха от компанията по време на честването на 130-ия рожден ден на Шуменско пиво в родния му град.

Средствата са вложени както в сериозно увеличаване на производствените мощности, така и в модернизация на логистичния парк. Основна част от политиката на компанията е свързана и с технологични иновации с грижа към околната среда, като изцяло нова пречиствателна инсталация за отпадните води.

„През 2012 година близо 1 млн. лева са инвестирани само в изграждането на инсталация за повишаване енергийната ефективност на завода, довела до намаляване консумацията на газ и положителен ефект върху околната среда", обяви Александър Александров, Производствен директор на пивоварната в Шумен в навечерието на годишнината.

Гостите на 130-ия рожден ден на марката в града бяха и сред първите, опитали новата реколта Шуменско тъмно, която пивоварната пуска на пазара тази седмица. Марката е един от лидерите в сегмента у нас, като през 2011 година постига почти двоен ръст на пазарния си дял спрямо 2009 година.

„През последните години българите показват стабилен интерес към тъмното пиво, като делът му от общите продажби на бира в България расте макар и с не много висок темп - от 3,8% през 2009 г. на 3,9% през 2010 г., за да достигне 4,2% през 2011 г.", обясни Цветелина Милчева, Бранд мениджър на Шуменско в Карлсберг България. „Ето защо през зимните месеци ние естествено фокусираме усилията си и върху този сегмент", допълни тя.

От този сезон Шуменско Тъмно ще се предлага и в нова 1-литрова ПЕТ опаковка. Допълнението в портфолиото е съобразено със задълбочаващата се тенденция на пазара у нас за увеличаване на продажбите на бира в пластмасови бутилки. Според данни на маркетинговата агенция Nielsen през 2012 година делът на тези опаковки достига вече 62% от всички продажби в страната спрямо 59% за 2011 година. На т.нар. „топъл пазар" или в магазинната мрежа той достига даже 76%.

„През последната година около 72% от продажбите у нас са в магазините и едва около 28% в заведенията. При тъмното пиво тази тенденция е дори още по-силно изразена.

Съответно и ПЕТ бутилките са категоричен фаворит", обясни Милчева и уточни, че освен в новата 1-литрова ПЕТ бутилка Шуменско Тъмно ще продължи да се предлага на пазара в ПЕТ от 2 литра, стъклена бутилка от 0,5 литра и наливно. Рецептата остава непроменена със специално селектирана комбинация от карамел и кафе малц, които придават на бирата специфични нотки на препечен хляб и карамел и алкохолно съдържание от 5,5%.