Министерството на финансите реализира нов модул към съществуващия „Регистър на минималните помощи", който е създаден, за да подпомогне дейността на администраторите на минимални помощи, Управляващите органи по оперативните програми на ЕС и всички бенефициенти, получаващи минимални помощи.

Новият модул към Регистъра дава възможност на всеки бенефициент да направи сам - бързо и безплатно - електронна справка за получените от него минимални помощи за 3-годишен период с въвеждането единствено на идентификационния номер (БУЛСТАТ) на представляваното от него предприятие. Модулът е достъпен на адрес:  minimis.minfin.bg.

Актуалността на информацията, която се съдържа в неофициалния Регистър, се определя единствено от бързината, с която администраторите на помощи въвеждат и обновяват данните в него. Те са актуални към датата на проверката.

Министерството на финансите напомня, че администраторите на минимални помощи носят законова отговорност за въвеждането на данните в информационната система като максималният срок е 3 дни от датата на предоставянето на всяка една минимална помощ.

Министерството на финансите създаде Регистъра за минимални помощи, за да се улесни изпълнението на задължението на България при поискване от Европейската комисия в рамките на 20 дни да бъде предоставена наличната информация относно минималните помощи.

Поради необходимостта от подпомагане на бенефициентите и администраторите на минимална помощ в усвояването на средствата от европейските фондове, МФ направи необходимото в най-кратък срок да бъде предоставен достъп на бенефициентите до Регистъра, с което ще се улесни кандидатстването по отделните оперативни програми на ЕС.