Против приватизацията на БДЖ Товарни превози се обявиха представителите на спедиторския бизнес, които взеха участие в кръглата маса посветена на будещето на железницата у нас. Любен Тенев, главен мениджър на TTL посочи, че след като европейската препоръка е да се развива ЖП транспортът то той в бъдеще ще стане достатъчно силно конкурентен на автомобилния транспорт. Приходите също ще се увеличат.

По думите му след като бъде построен тунел под Босфора, който да свърже Европа с Азия трафикът толкова ще се увеличи че инфраструктурата ни няма да е способна да го посрещне.

Припомняме, че Китай планира да изгради високосоростна трансконтинентална железница, която да преминава през Турция и да достигне Великобритания. Страната ни също е включена в проекта като транзитен маршрут.

По-рано на кръглата мааса председателят на съвета на директорите н Холдинг БДЖ Владимир Владимиров заяви, че предстои стратегическо решение дали и каква част от товарните превози да се приватизират. Може да 50% да са, може и 100 да са- въпрос на преценка, посочи Владимиров.

Синдикалните представители, заявиха че са приятно изненадани от мнението на бизнеса за това да не се приватизира БДЖ Товарни превози.

Лъчезар Лазаров, управител на Ел Комерс заяви, че бизнесът среща трудности с това че в по-отдалечените гари няма необходимите предпоставки за извършване на товаро-разтоварно дейности. Той подчерта че бизнесът може активно да участва в изграждане на инфраструктура на тези места.