Онлайн компанията Groupon Inc подготвя първично публично предлагане на акции в опит да капитализира най-голямото инвеститорско бягство към уеб проекти след дотком бума отпреди десетилетие, съобщи Reuters.

Вчера стана ясно, че стойността на предложените акции ще бъде (по предварителни оценки) 750 млн. долара, оферта около която често се спекулираше през последните месеци. Не се съобщава броят на акциите. Премиерата на Groupon ще бъде следена изкъсо от тези, които се безпокоят, че оценките на уеб компаниите са завишени, пише Дир.бг.

Groupon всъщност е компанията еталон за групово пазаруване, дала модела на десетките сайтове, продаващи ваучъри и у нас. Ройтерс отбелязва, че сред критиките към компанията е именно факта, че нейният бизнес с ваучъри може лесно да бъде имитиран от конкуренти.

Създадена през ноември 2008 г. компанията предлага отстъпки за всички - от ваучъри за ресторант до тениски на Old Navy за 10 долара, каквато бе една от сделките в сряда. Тя има 83.1 млн. потребителя и работи с 57 000 търговци в 43 страни.

Други интернет компании, включително LinkedIn Corp и китайската Renren Inc вече направиха успешни първични публични предлагания (IPO) на акции. Уеб радиото Pandora събра чрез IPO $141.6 млн. в четвъртък или с 40% повече от прогнозите. Пазаритеочакват появата на Facebook и Twitter.