Основен приоритет в работата на Агенция "Пътна инфраструктура" ще бъде завършване на строителството на автомагистрала "Тракия". Това каза Божидар Йотов, председател на Управителния съвет на агенцията, цитиран от Агенция "Фокус".

Изчистихме забавените процедури и започнахме търга за изпълнител на строителството на ЛОТ2. Добрата новина е, че имаме оценка за въздействие на околната среда за този лот, изчистени са отчуждителните процедури на основното трасе, заяви Йотов.

Предстои отварянето на ценовите оферти за избор на строител. Eкипът по АМ "Тракия" работи почти денонощно и вече има положителни резултати. В процес на подготовка е тръжната документация за строителството и строителен надзор и на другите два лота - ЛОТ 3 и ЛОТ 4.

Смятаме, че ще успеем да започнем тръжната процедура за строителство на ЛОТ 3 още през следващия месец, а реалното строителство да започне още през юли тази година. По отношение на ЛОТ 4 - планираме тръжната процедура за избор на изпълнител да започне през март месец, а през август - и самото строителство. Цялата магистрала трябва да е готова през 2012 година, каза Божидар Йотов.

Нямам притеснения относно зимното почистване, заяви шефът на АПИ. Към момента са подписани 46 договора за текущ ремонт и зимно поддържане. До началото на февруари ще бъдат сключени останалите договори, по които не тече процедура по обжалване, каза Йотов.

Успяхме да се разплатим с фирмите за старите им задължения, а за тази година мисля, че няма да имаме проблеми, добави той.

АПИ работи по подготовката на нова документация за провеждането на тръжни процедури по текущ ремонт и поддържане (ТРП), в това число и зимно поддържане. Ще разработим нови условия по ТРП и през април месец ще проведем търгове за избор на фирми за поддръжка на републиканските пътища, заяви Йотов.

Новите договори ще бъдат с по-голям срок на действие - 4-5 години, като по този начин ще бъдем коректни и към самите фирми. Те ще имат възможност да инвестират в пътно-поддържаща техника, да се подготвят с материали и да извършват в бъдеще една много по-качествена поддръжка на пътищата.

По думите му АПИ смята да разработи Система за следене състоянието на пътищата и да изгради Пътна банка данни. Липсата на систематични наблюдения върху поведението на настилките не може да даде отговор относно ефективността на прилаганите до момента технологии за строителство и ремонт, заяви Божидар Йотов.