Германската автомобилостроителна компания Opel отхвърли искането да промени рекламата си за "доживотна гаранция" на новите си автомобили, предаде БНТ.

Искането бе поставено в началото на седмицата от Германската професионална асоциация за контрол на рекламните кампании на предприятията (Wettbewerbszentrale), тъй като рекламираната гаранция всъщност е обвързана с редица условия.

Асоциацията, която обединява много големи компании и професионални федерации, заяви, че ще подаде жалба, ако "Опел" не промени рекламите си в определения срок, който изтече днес.

Европейският филиал на General Motors, който се опитва да си върне авторитета след безкрайната история с неговото преструктуриране и да си отвоюва обратно изгубените пазарни дялове, тържествено обяви в началото на август, че за пръв път дава "доживотна гаранция" за новите си коли. "Опел" уточнява с дребни букви под звездичка какви са ограниченията за тази гаранция. На първо място е посочено, че тя изтича след пробег от 160 000 километра. Освен това, единствено първият купувач я ползва безплатно и то само за някои резервни части, а след три години гаранцията става платена.