Проектът за третия лъч на софийското метро вече е готов.
"Подготвяме апликационна форма, която да внесем за одобрение и финансиране от фондове на ЕС", обясни шефът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.
Вчера заедно с кметицата Йорданка Фандъкова те инспектираха строителството на отсечката от бул. "Цариградско шосе" до летище София. Фандъкова отчете, че се работи по всички участъци на трасето, което е 8 км със 7 станции. Изпълнени са почти 21% от строителните дейности, а крайният срок за предаване на обекта е април 2015 г., съобщава news.bg.
Дотогава от кметството се надяват да бъде одобрен и проектът за третия лъч. Той ще е с дължина от 16,5 км и 19 станции. Трасето ще е от бул. "Ботевградско шосе" през центъра до ж.п. линията за Перник в ж.к. "Овча купел". Според прогнозните планове линията може да бъде завършена през 2018 г. С нея делът на подземната железница в схемата на градския транспорт вече ще е над 50%. Само тази линия ще превозва 160 хил. пътници.
Според идеята за метрото на София през 2020 г. ще разполага вече с 80 км. трасета и 75 станции. Метрото ще изпълнява 65% от градските превози, а в него ще се возят 550 хил. пътници дневно. Паркингите към станциите ще осигурят над 3500 места. Заради по-бързия превоз столичани ще спестяват по 160 000 човекочаса дневно.
Олаф БГ
на 09.07.2013 в 17:26:21 #1Може би искат да кажат "третия диаметър". Лъчът не е ли половината (радиус) от среда към края? Както и да е. Четвърта (надземна) линия и то за няколко месеца само: Хиподрума - Вагон ресторанта - гара Захарана Фабрика - Централна гара - гара Подуяне - Дружба (под моста) - Аерогара. Последния участък Дружба - Аерогара може да съвпадне с този от Младост. Петата (надземна) е свързана с четвърта на гара Подуяне: гара Подуяне - Плиска (БАН) - гара Пионер, като на Жолио Кюри може да има някакъв засега надземен пешеходен преход към първата линия Изобщо възможности - много ....