Общо 40 млн. лева е недостигът на средства за финансирането на градския транспорт в София.

Това стана ясно по време на дискусия относно искането на "Столичен автотранспорт" за увеличение на цената на пътникокилометър от 2.68 лева на 3.03 лева, съобщи БНР.

По думите на изпълнителния директор на дружеството Асен Добранов в момента компанията плаща лизинга на 44 автобуса, но със сегашното финансиране няма да може да купи други 50 автобуса, за които вече е обявена процедура за доставка.

Според Добранов за първото тримесечие "Столичен автотранспорт" е на загуба от 900 000 лева. През тази година разходите на дружеството са ограничени до плащането на заплати, резервни части, горива, масла и застраховки.

В момента реалната цена на пътникокилометър е 3.40-3.50 лева, поясни Добранов.

Дружеството е натрупало и допълнителни разходи от експлоатирането на линиите от втория пакет от конкурса за отдаването на автобусни линии на частни оператори.

Спечелилият конкурса участник - "Карат С", започна поетапното усвояване на пакета от общо 16 линии от 1 март, а до края на юни експлоатираше само две от тях. Останалите линии се обслужваха от "Столичен автотранспорт".

Основната причина за натрупването на загуби е и цената на горивата, която е динамично растяща през годината,посочи Добранов.

По думите на съуправителя на Центъра за градска мобилност Николай Костов, повишената с 40% цена на билета за пътуване от средата на миналата година е довела до по-високи приходи, но и до отлив на пътници.