Хотелиерите на Слънчев бряг няма да търсят финансови компенсации заради токовата авария. Това заяви за "Монитор" Елена Иванова, председател на Съюза на собствениците на Слънчев бряг. Излишно е да искаме такова обезщетение, защото при авария с тези мащаби то не е предвидено, обясни Иванова. В същото време както български, така и чужди туристи вече започнаха да изискват компенсации за преживените неудобства, но Търговският закон казва, че ако неизпълнението на услугата не е по вина на бранша, тогава не е предвидена компенсация, заяви Елена Иванова и допълни, че ако някой иска да заведе дело, може да го направи, но няма законово основание, на което да го спечели. Застраховани са не само хотелите, но и имуществото в ресторантите, така че за повредената и изгоряла техника собствениците нямат притеснения. Невъзможно е обаче да се изчисли колко е загубата на първо място на ресторантьорите, чиято работа бе пряко и почти веднага засегната от липсата на ток. Пострадаха и хотелиерите, чиито гости решиха да си тръгнат веднага. Като загуба обаче най-сериозен е въпросът с имиджа ни като туристическа дестинация и щетите там са най-трудно възстановими особено пред чуждестранните гости. Иванова допълни, че хотелиерите са работили с пълния ресурс от служители, като всеки е правел онова, което се е налагало за момента – помощ на гостите, осветяване с фенери и свещи, доставка на питейна вода, пренасяне на багажи, осигуряване на батерии. Ние успяхме да осигурим и топла храна, допълни Иванова. След 30 часа без ток обаче, докато едни бяха много отзивчиви и намериха начин да почиват, други бяха много сърдити и си тръгнаха сърдити. Според мен ще е правилно да се каже, че по време на аварията в курорта са почивали около 150 хил. души, заяви Елена Иванова. ЛИЯНА Панделиева