У нас липсва необходимото количество хмел за мащабното производство на бира, а това на свой ред прави доста съмнително качеството на пивото, което пием, разкриха експерти пред 19`. В България в малки количества хмел може да се види единствено край Боровец и Самоков. Поради тази причина истинското съдържание на родната бира може да ни поднесе доста изненади по подобие на млякото и сиренето. Вместо хмел в пивото могат да се слагат различни химически съставки със съмнително качество, коментираха експерти. Информацията изписвана на етикетите на бутилките е доста оскъдна. Върху тях само понякога присъстват данни за количеството калории, съдържащи се в питието и страната производител. Все още се помни случаят от май 2003 г., когато двама пенсионери си изгориха гърлата след глътка от бира със сода каустик. Това показа занижения контрол при производството на пивото и загатна за химикалите. Върху някои етикети може да се срещне посочено и съдържание на алкохол в проценти от теглото, които могат да се превърнат в обемни като показателят се умножи по 1,26. Друг проблем пред любителите на пивото може да се окаже ако "Загорка" готви съкращение на сериозна част от своя персонал в Стара Загора заради финансовата криза. Така производството на "Загорка", "Ариана", "Столично", "Хайнекен", "Кайзер", "Амстел" и "Мърфиз" ще бъде сериозно затруднено. От компанията не дадоха конкретна информация за намеренията си относно персонала в Стара Загора пред 19`. Българинът пие около 70 литра бира годишно, като този показател се увеличава непрекъснато през последните няколко години. Светлото пиво се предпочита от хора между 30 и 65 години, а по-младите се спират на по-луксозните марки. Традиционно най-много бирата се цени през летните месеци, когато нейната консумация скача 4 пъти в сравнение със зимните дни. От края на юни 2007 г. до 30 юни 2008 г. най-голям дял в производството на бира у нас има "Загорка" - 1 710 053 хектолитра. Следва "Каменица" с 1 542 362 хкл., "Карлсберг - България" с 1 459 542 хкл., "Болярка" с 533 619 хкл. и "Ломско пиво" със 123 951. "Загорка" има пазарен дял у нас около 30%, но дали намеренията на компанията няма да дадат началото на края на българската бира.