Катарската страна е поискала минимум 14 процента възвращаемост, ако се включи в проекта за магистрала "Черно море", каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Павлова бе в състава на делегацията, придружаваща премира по време на визитата му в Катар. Тя направи коментара, след като предостави чекове на общини за финансиране на проекти с евросредства за превенция срещу наводненията, предаде БТА.

България е предложила на катарската страна публично-частно партньорство в проекта за строителство на магистралата от Варна до Бургас, за която не може да бъде осигурено европейско финасиране. В зависимост от икономическия анализ пътят ще бъде магистрала или скоростен път.

Министърът Павлова изрази притесненията си, че има вероятност подобна възращаемост от магистралата да не може да бъде постигната, но уточни, че предстои да се водят преговори, докато с проекта за възстановяването на  летището в Балчик, това, по-думите й, е много по-постижимо.
Тя посочи, че е необходимо да се направи финансов социално-икономически анализ, за да се прецени колко е необходимата инвестиция по проекта за магистралата, за колко време тя може да се възвърне и при какъв тип инвестиции и дългогодишно ползване може да се постигне подобен процент на възвращаемост, за да може да се говори въобще за концесия.

Министър Павлова изрази надежда, че междувременно парламентът ще приеме закона за публично-частното партньорство, който ще даде добра основа за подобни инвестиции. Министърът допълни, че целият процес по проекта ще се улесни при условие, че той мине на междудържавно равнище чрез правителствени спогодби.

В отговор на въпрос дали може да се потърси нисколихвен заем от Катар за проекта за магистралата, ако не се стигне до концесия, министърът каза, че в случая не се говори толкова за кредитиране, а по-скоро за инвестиция, която да има възвращаемост.