Разликата между най-евтината и най-скъпата оферта за изграждането на съоръжението е 2.6 пъти Четири международни консорциума с отлична репутация подадоха оферти за изпълнител на проектирането и строителството на граничния комбиниран пътен и железопътен мост над р. Дунав при Видин - Калафат. Георги Василев Прави впечатление съществената разлика в обявените цени на участниците. Български фирми участват в два консорциума - "Трансстрой Варна" с френска и италианска фирма и "Главболгарстрой" и "Мoстстрой" с френска компания. Другите два участника са испанска компания и германско-френски консорциум. Докато испанците искат 100 млн. евро, то консорциумът на "Главболгарстрой" и "Мoстстрой" и френската компания са се спрели на цена от над 268 млн. евро. Сега думата има тръжната комисия. Търгът се организира по правилата на Европейската комисия, заложени в нейното Практическо ръководство. Проектът е най-големият и значим за страната ни в последните петнайсет години. Разработването му започна през юни 2000 г. с подписването на Споразумение между правителствата на България и на Румъния за техническите, финансовите, правните и организационните въпроси, свързани с изграждането на моста. Построяването на комбинирания мост между Видин и Калафат и прилежащата му инфраструктура, свързваща моста със съществуващата транспортна мрежа, поглъща 2/3 от предвидената инвестиция. В зависимост от окончателния работен проект, също предмет на търга, общата дължина на моста заедно с прилежащите инфраструктурни съоръжения ще достигне до 1440 м за автомобилния и 2480 м за релсовия път, с основен отвор на моста 180 м. Мостът е проектиран с капацитет 2 пътни ленти във всяка посока и една жп линия. В предварителния проект, разработен от Международния консултант по инженеринг и управление, са проучени три главни технически варианта. Прилежащите съоръжения на българска територия ще се изпълняват с отделен договор, а на румънска територия са предмет на отделен проект. Безвъзмездната помощ от Европейската комисия е в размер на 70 млн. евро, а българското съфинансиране достига 60 млн. евро.