Първото официално Проучване-класация, което подрежда компаниите за търговия на дребно, според инвестициите им в общественозначими инициативи през 2011г., беше представено в рамките на конференцията Retail in Detail 2012 "Битката за купувача", организирана от списание "Регал" на 25-ти октомври, съобщиха организаторите.

Целта на проучването, направено от Български дарителски форум (БДФ), е да отличи и стимулира най-големи дарители сред търговските вериги и да промотира и поощри принципите на отговорно дарителство сред тях. Провежда се сред 15-те търговски вериги, класирани като най-големи по оборот в "Капитал 100".

Класацията награждава компаниите за финансовите и нефинансови им дарения, както и за положения доброволен труд от страна на служителите им.

Ето и победителите:

Лидл България със 76 639.85 лв. е лидер в категорията "финансови дарения". Следват Кауфланд България ЕООД енд Ко КД (20 000лв.) и Пикадили АД (12 394.70лв.).

В категорията "нефинансови дарения" (време, стоки и услуги) отново води Лидл България (71 789.99лв.), втори са Доверие Брико АД (Мосю Бриколж) с 12 046.99лв. и трети К енд К Електроникс ЕАД (7 005.85лв). Грамота за доброволен труд получи и Кауфланд България, с която се отличават служителите на фирмата за положен доброволен труд.

Класацията "Най-големите корпоративни дарители сред търговските вериги" е разработена въз основа на методологията на европейския конкурс "Най-голям корпоративен дарител". Тя е създадена в рамките на проект CEENERGI и прилагана  от дарителските форуми в Чехия, Словакия, Полша, Унгария и Русия с идея да отличава корпоративните дарители и да налага стандарти  за прозрачно и отговорно бизнес дарителство.