Lufthansa, която вече притежава 30% дял в BMI минус една акция, закупува 50 процентния дял от дружеството, притежаван от председателя на BMI сър Майкъл Бишъп.

Сделката ще даде на Lufthansa контрол на повече полети от Лондон летище Heathrow, отколкото всеки друг с изключение на британската авиокомпания British Airways.

Останалите 20% от BMI в момента са собственост на базираните в Швеция Скандинавските авиолинии (SAS).

С BMI са летели 10.6 милиона пътници през миналата година и оперира със 70 самолета. Тя контролира 11% от слотовете на Хитроу.

Немската авиокомпания има споразумение със Сър Майкъл, подписано през 1989 г., че ако той някога би искал да продаде делът си в BMI то ще го предложи първо на нея.

Както почти всички авиокомпании, BMI отчете спад на печалбите през тази година, заради голямото повишение на цената на авиационното гориво в първата половина на годината.

Това накара редица превозвачи да търсят тесни връзки със съперници, като например British Airways планира обединение на предприятия с американски авиокомпании.

Други авиокомпании бяха принудени да прекратят операциите, включително Zoom, XL и Стърлинг.

Луфтханза има относителна финансова мощ, съчетана с текущите проблеми в сектора, което й дава възможност за сериозна експанзия.

По рано тази година, Lufthansa купи 45% дял в белгийската авиокомпания Brussels Airlines.

В същото време немският гигант обяви 75 на сто спад на нетните печалби за третото тримесечие на 2008, който се дължи на по-високите разходи за гориво.

Оперативната печалба за първите 9 месеца на годината е намаляла с 9.3 на сто, до 984 милиона евро.

Като очакванията на Луфханза за ръста на годишната печалба бяха понижени от 7.1 на сто, до 5.2 на сто и вече се прогнозира ръст от само 0.8 на сто през 2009, през която от компанията ще намалят разходите за гориво с 57 на сто.

BMI на две основни центъра в Хийтроу и Манчестър, но тя също така оперира на 13 други британски летища.

Днес немската компания поскъпва с 5.51 на сто, до 9.95 евро, при ниво на отваряне от 9.99 евро.