Сделката ще даде на Lufthansa контрол на повече полети от Лондон летище Heathrow, отколкото всеки друг с изключение на британската авиокомпания British Airways.
Останалите 20% от BMI в момента са собственост на базираните в Швеция Скандинавските авиолинии (SAS).
С BMI са летели 10.6 милиона пътници през миналата година и оперира със 70 самолета. Тя контролира 11% от слотовете на Хитроу.
Немската авиокомпания има споразумение със Сър Майкъл, подписано през 1989 г., че ако той някога би искал да продаде делът си в BMI то ще го предложи първо на нея.
Както почти всички авиокомпании, BMI отчете спад на печалбите през тази година, заради голямото повишение на цената на авиационното гориво в първата половина на годината.
Това накара редица превозвачи да търсят тесни връзки със съперници, като например British Airways планира обединение на предприятия с американски авиокомпании.
Други авиокомпании бяха принудени да прекратят операциите, включително Zoom, XL и Стърлинг.
Луфтханза има относителна финансова мощ, съчетана с текущите проблеми в сектора, което й дава възможност за сериозна експанзия.
По рано тази година, Lufthansa купи 45% дял в белгийската авиокомпания Brussels Airlines.
В същото време немският гигант обяви 75 на сто спад на нетните печалби за третото тримесечие на 2008, който се дължи на по-високите разходи за гориво.
Оперативната печалба за първите 9 месеца на годината е намаляла с 9.3 на сто, до 984 милиона евро.
Като очакванията на Луфханза за ръста на годишната печалба бяха понижени от 7.1 на сто, до 5.2 на сто и вече се прогнозира ръст от само 0.8 на сто през 2009, през която от компанията ще намалят разходите за гориво с 57 на сто.
BMI на две основни центъра в Хийтроу и Манчестър, но тя също така оперира на 13 други британски летища.
Днес немската компания поскъпва с 5.51 на сто, до 9.95 евро, при ниво на отваряне от 9.99 евро.