„Когато фактите говорят, всички други да си мълчат", с тези думи премиерът Борисов даде началото на изграждане на пътния възел, свързващ магистрала „Хемус" със софийския Околовръстен пътен, предаде репортер на News.bg.

Премиерът изрази възмущението си, че за участъка, който е 400 декара, са дадени 22 милиона лева за отчуждаване и 22 години обектът е бил замразен. По думите на Борисов тази земя е струвала 3-4 милиона лева, но някой много услужливо вдигнал цената й.

Същата е ситуацията и около АМ „Люлин" и северната тангента, но по-добре да платим и да отпушим движението, от колкото и ние да го замразим за 22 години, добави Борисов.

Той подчерта, че шосето на АМ „Хемус" е едно от най-натоварените и с много произшествия, и е важно да бъде изграден пътният възел. „22 милиона за отчуждаване, 32 милиона за строителство, 22 години замразен обект. Когато фактите говорят, всички други да си мълчат", подчерта Борисов.

Транспортният министър Ивайло Московски изтъкна, че връзката на Околовръстното с АМ „Хемус" е по оперативна програма „Транспорт", която преди 2 години беше на последно място, а сега е на първо.

Министърът на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова връчи на строителя протокол „2А" за откриването на строителната площадка. Тя посочи, че сред гостите има човек, който преди 22 години, като студент по пътно строителство, е започнал този обект - сегашният шеф на Агенция пътна инфраструктура Лазар Лазаров и му пожела да довърши започнатото преди 22 години с по-голяма скорост - за 22 месеца.

Лазар Лазаров разказа, че строителството е започнало от 90-те години и обектът е бил дълго замразен, на два пъти е правено отчуждаване, като възлиза на 22 милиона лева за участък от 8 километра. Лазаров също изтъкна, че това е едно от най-натоварените пътища, с много произшествия, и че е абсолютно необходимо да бъде изграден.

Той съобщи още, че ЛОТ-2 на АМ „Тракия" е в много напреднала фаза и че от утре за 3 дни ще бъде спряно движението от пътен възел „Свобода" при Чирпан и ще бъде пренасочено по-старият път между Чирпан и Стара Загора. Това се прави, за да може строителят да положи износващи пластове на пътният възел на бившото кръгово, за да може да бъде пуснат в началото на октомври възелът, който е на ЛОТ-2 в експлоатация.