Консумацията на глава от населението е 69 литра за година. За сравнение Радомирова даде за пример 2008 г., когато количеството е било 74 литра. Това каза пред България он ер Ивана Радомирова, главен секретар на Съюза на пивоварите в България.

Според нея вече се наблюдава тенденция за леко оживление на пазара, но то е съвсем бавно. За последните 10 г. инвестициите в бранша възлизат на 700 млн. лв. В страната оперират 6 пивоварни предприятия и 4 микропивоварни, обясни още главниятя секретар на браншовия съюз.

Индустрията се развива и прави всичко възможно да преодолее негативното влияние на кризата. Спадът, който преодоляваме от близо 10% от началото на кризата не е никак малък, добави тя. Радомирова коментира още, че тъмната бира не е пиво само за зимата.

През летните месеци има лек ръст в консумацията на бира. От бранша се надяват да го запазят до края на годината. Данните показват, че увеличението на консумацията през летните месеци е с 5%. Благодарение на новите предложения с плодовите миксове имаше леко оживление на пазара. За това говорят и нагласите на потребителите какво се пие през лятото.

Данните на Съюза на пивоварите показват, че все повече дами предпочитат бирата като подходящо питие. Според Радомирова, браншът трябва да направи усилие да популяризира качествата на бирата като начин за разкрасяване, защото тя заема голямо място в козметичния бранш. Надявам се на ръст и през зимата, макар и слаб. Тенденцията е леко да вървим нагоре. Едва ли ще можем да заличим разликите, които имаме в продажбите в сравнение с годините преди кризата, смята Ивана Радомирова.