Има идея със законодателни промени да бъдат премахнати рекламните съоръжения по пътищата, съобщи Янко Янков, изпълнителен директор на Националната агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ), пише в. Дневник.  Аругментите му са, че такава е европейската практика и това ще доведе до намаляване на броя на катастрофите.

Янков даде пример с последния случай на гара Яна, когато трима души загинаха след като поотделно се блъснаха в един и същи билборд.

Преди това обаче НАПИ обявява обществен дебат по темата трябва ли да има рекламни съоръжения в сервитутната зона на републиканските пътища. Целта е хората да си кажат дали да ги има или не и ако ги има, къде трябва да бъдат разположени, каза Янков.

В момента има около 8 хил. рекламни табла по републиканските пътища. Събраните средства от тях за миналата година са близо 4 млн. лв. Според Янков това е нищожна сума спрямо загубените човешки животи.