Спад с над 50 на сто в продажбите в България на нови леки автомобили, камиони и автобуси, отчете Асоциацията на автомобилните производители (ААП) за първите два месеца на тази година спрямо същия период на 2008а.
От началото на годината до края на февруари у нас са продадени 4645 нови превозни средства, докато за първите два месеца на 2008 година те са били 9290.
През февруари у нас са продадени 2345 нови превозни средства което е спад с 52.9 на сто на годишна база, а на месечна има увеличение на продажбите с 45.
Продажбите на леки автомобили за първите два месеца на тази година са 4450, което е понижение с 48.3 на сто на годишна база.
Най-продаваната марка леки автомобили за първите два месеца на 2009а е Фолксваген с 555 автомобила, следващите са Ситроен с 271 и Форд с 467 продадени леки автомобила.
Има голям спад на продажбите на камиони и автобуси, като за първите на тази година са продадени 195 превозни средства, спрямо 685 за първите два месеца на 2008 година.
Начело на своеобразната класация излиза Мерцедес е със 101 камиона, Ивеко е с 38 камиона и 7 автобуса, а Волво е продало 23 камиона.
Данните показват, че вече има тенденция на спад в сектора, след понижението на продажбите, регистрирано в края на миналата година, което отразява затягане на кредитирането и свиване на търсенето под натиска на опасенията свързани с кризата и най-вече за фалити на водещи световни компании в сектора, но въпреки това особено с оглед на съотношението на нови - стари автомобили в страната българският пазар е с добра дългосрочна перспектива.